Dieta in alaptare

dieta in alaptare

Care sunt principalele alimente pe care trebuie să le consumam în perioada alăptării?

Mama beneficiaza de ajutorul acestor proteine in perioada de alaptare si prin efectul de satietate pe care dieta in alaptare dau in alimentatia ei se satura cu portii mai mici de mancaresi prin faptul ca sunt componente esentiale in formarea hormonilor, enzimelor si anticorpilor, cu roluri decisive in asigurarea imunitatii si a bilantului enzimatic si hormonal matern.

Dieta in alaptare surse importante de calciu: fructele oleaginoase si semintele alune, nuci, fistic, migdale, caju, semintele de in, susan,mac, chia, dovleac — crude, neprajitelegumele cu frunzele verzi salata, andive,stevie, loboda, dragavei,spanac, frunze de patrunjel, varza, fasole verde.

dieta in alaptare

Pentru o buna dezvoltare neurologica a fatului sunt recomandate in consumul zilnic matern surse de acizi grasi esentiali acid linoleic si alfa linoleic : dieta in alaptare gras somon, macrou, sardine, hering sau mourn si uleiurile presate la rece, neprelucrate termic prin prajire, folosite ca dressing la salate sau mancaruri — ulei de germeni de grau, seminte de struguri, masline, etc.

Sunt de evitat grasimile animale consistente: carnea grasa, mezelurile tocate- ex. Protectia impotriva constipatiei mamei o asigura legumele proaspete de sezon crude sau gatite cat mai dietetic — cuptor, abur, grill si fructele cu moderatie prospete crude sau coapte sau sub forma de compoturi slab indulcite.

Dieta de slabire in perioada alaptarii In teorie, suna extrem de bine toate sfaturile nutritionistilor, intens propagate prin toate mediile existente. Sfaturi, de altfel, extrem de evidente: sport plus dieta egal silueta. Numai ca dieta in alaptare facem cand suntem proaspete mame, cu un nou nascut care ne acapareaza intreaga existenta si constatam ca suntem departe de formele dorite? Toate mamele stiu cat de dificil este sa te ocupi de bebelus si sa mai gasesti timp, intre un alaptat, un schimbat de scutec si o repriza de colici, sa va mai ganditi si la voi.

Atentionari suplimentare sunt necesare de la caz la caz. Exista bebelusi sensibili la modificari ale gustului laptelui matern sau cu discomfort digestiv — colici ca urmare a consumarii de catre mama a unor alimente precum: ardei, piper, ceapa, usturoi, conopida, praz, varza, mazare, fasole boabe, linte, naut, telina etc.

Este insa o greseala sa se interzica cu desavarsire prezenta in alimentatia mamei a acestor alimente, ele producand efecte neplacute doar intr-un numar redus de cazuri si trebuie facuta proba practica a lor — se testeaza pe rand in alimentatia mamei si se observa efectele asupra bebelusului.

Sfaturi utile pentru mămicile care alăptează Care sunt vitaminele de care avem nevoie în timpul alăptarii? Cu toate că în mod normal poți asimila toți nutrienții necesari printr-un regim alimentar corespunzător, fără nevoia altor adjuvanți, în perioada postnatală, corpul tău ar putea avea nevoie de un ajutor suplimentar așa că orice surplus de vitamine este binevenit, însă doar după consimțământul medicului.

Alte alimente trebuiesc evitate in timpul alaptarii: Fructe de mare si peste afumat, icre de peste- ar putea fi contaminate cu listeria se pot consuma fructele de mare sau peste proaspat ori decongelat — gatite la dieta in alaptare optime.

Pestele gras bogat in mercur : rechinul, pestele spada, tonul dieta in alaptare — de evitat Oua crude sau orice alte alimente care contin oua crude salate, maioneze, inghetate si creme pentru prajituri ar trebui sa fie evitate pentru a preveni infectia cu salmonela.

dieta in alaptare

Daca produsele sunt preparate termic nu mai exista contraindicatii. Branzeturi moi Brie, Camembert, Roquefort, Feta, Gorgonzola si branzeturile mexicane cu exceptia cazului in care este specificat clar pe etichetele produselor ca sunt preparate din lapte pasteurizat.

  • De aceea, mama care alăptează trebuie să urmărească minuțios regimul său alimentar, în special în primele luni de viață ale nou-născutului.
  • Alimentatia mamei in timpul alaptarii - 8 sfaturi ale nutritionistului -
  • Fructe care ard grasimile
  • Top cele mai eficiente diete de slabit
  • Dr andrei laslau retete de slabit
  • Ce fructe si legume te ajuta sa slabesti
  • Dieta mamelor care alăptează - ce să mănânci în perioada alăptării?
  • Recomandari Notiuni de baza Cresteti consumul de apa, ceai de lactatie cu 1l pe zi, asa incat sa beti in jur de 2.

Listerioza poate aparea si in cazul consumului de lapte nepasteurizat nefiert. Legume nespalate — se poate contacta toxoplasmoza.

Pe durata alăptării avem nevoie de un surplus de energie

Carne cruda- carnea trebuie sa fie suficient preparata termic. In caz contrar, carnea ar putea fi o sursa de salmonella, trichinella, toxoplasmoza sau chiar e-coli.

dieta in alaptare

Luminita Florea — Medic Specialist diabet, nutritie si boli metabolice 4. All rights reserved.

Alimente recomandate sau nu

Acest site utilizeaza cookie pentru a imbunatatii serviciul si a furniza reclame adaptate. Utilizand acest site, sunteti de acord cu aceasta utilizare. Accept Mai tarziu sau Consultati politica noastra de cookie-uri Politica de confidentialitate Închide Privacy Overview This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website.

  • Nevoile tale nutritionale sunt mai mari in perioada alaptarii, iar cantitatea de substante nutritive din dieta ta poate influenta in mod direct prezenta lor in laptele tau.
  • Alimentatia mamei pe perioada alaptarii
  • Pierdere in greutate rapida
  • Diete de slabit cu cartofi
  • Cafea cu ulei de cocos pt slabit
  • Dieta cu lamaie 7 zile
  • Mamele care alăptează se confruntă atât cu problema de insuficiență a unor substanțe hrănitoare, cât și cu acele kilograme în plus acumulate în timpul sarcinii.
  • Cum slabesti in perioada alaptarii?

Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of produse slabire functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website.

These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies.

dieta in alaptare

But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience. Necesare Întotdeauna activate Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website.

dieta in alaptare

These cookies do not store any personal information. Non-necesare Non-necesare Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

Olvassa el is