Diete în sarcina, Dieta unei gravide în al doilea trimestru de sarcină

Dieta potrivita pentru fiecare luna de sarcina

Este mult mai importantă calitatea alimentaţiei, nu cantitatea de alimente pe care o mănânci. Regula este că trebuie să mănânci sănătos, echilibrat şi cu un conţinut suficient de vitamine, minerale şi nutrienţi pentru evoluţia armonioasă a sarcinii şi dezvoltarea sănătoasă a copilului.

Ce mananc eu intr-o zi - Alimentatia unei femei insarcinate - Kinga

O alimentaţie sănătoasă şi echilibrată creşte şansele unei sarcini uşoare, fără complicaţii, şi naşterea unui copil sănătos, putând chiar reduce riscul unor afecţiuni cronice ce pot apărea în primii ani ai copilăriei. Alimentaţia hipercalorică în timpul sarcinii, dublată de o greutate excesivă a mamei, poate provoca dificultăţi în instalarea şi menţinerea lactației, dificultăţi în revenirea la greutatea dinainte de sarcină, precum şi creşterea riscului de obezitate, diabet zaharat şi alte tulburări metabolice la copil.

Deşi nu există nici o formulă pentru o dietă perfect sănătoasă în sarcină, există o serie de nutrienţi ce merită o atenţie specială într-un regim alimen­tar corect. Studiile privind alimentaţia mamei în timpul sarcinii au demonstrat că împărţirea mâncării în mese mai mici ajută la menţinerea nivelului de zahăr din sânge, evitându-se astfel căderile de energie şi disconfortul matinal din primele luni de sarcină.

Alimentaţie diete în sarcina şi variată Esenţa unei alimentaţii corespunzătoare pe parcursul sarcinii constă în echilibru şi varietate.

Dietele de slabit in sarcina: bine-venite sau periculoase? - Slab sau Gras

Dieta zilnică trebuie să cuprindă alimente sănătoase, din toate grupele alimentare: fructe, legume, cereale, carne şi lactate. Dieta zilnică a unei gravide trebuie să conțină câte ceva din fiecare primele patru grupe alimentare enumerate mai jos.

Grupul 1. Cartofi, pâine, orez, fulgi de cereale. Este grupul de alimente care trebuie să constituie elementul principal al meselor zilnice ale femeilor gravide.

Meniu cont utilizator

Alimentele din acest grup va satura fără a furniza prea multe calorii, aduc elemente nutritive suplimentare și nu sunt scumpe.

Aceste alimente vă pot diete în sarcina zilnic toată energia de care aveți nevoie.

diete în sarcina o dieta de slabit

Nu îngrașă decât dacă sânt gătite sau servite cu grăsimi. Diete în sarcina o bună sursă de proteine, vitamine și substanțe minerale. Pâinea integrală și fulgii de cereale conțin fibre vegetale, care contribuie la prevenirea constipației și a altor tulburări intestinale.

Cartofii diete în sarcina o excelentă sursă de vitamina C mai ales dacă pot fi gătiți în coajă și ajută la prevenirea anemiei. Grupul 2. Legume, zarzavaturi și fructe. Legumele, zarzavaturile și fructele sânt principala sursă de substanțe minerale și vitamine. Dacă aveți posibilitatea, cel mai bine e să mâncați legume și zarzavaturi din gradina proprie.

Pentru evoluția normală a sarcinii și prevenirea unor complicații, e bine să mâncați zilnic legume și fructe.

Cuvinte cheie de căutare

Grupul 3. Carne, pește, ouă, nuci, fasole. Organismul gravidei are nevoie de grăsimi în cantități mici. Excesul de grăsimi ce se găsesc, în primul rând, în carnea diete în sarcina vaci, de porc și de oaie sau în diferite produse preparate din aceste feluri de carne și din grăsimea lor, cum sânt salamurile, plăcintele cu carne, fast-foodurile etc.

Grăsimile ce se găsesc în carnea de pește, pui, curcan, rață, în ouă, fasole, semințe de floarea soarelui și în produsele care le conțin prezintă mai puține riscuri, dar în cantități mari toate grăsimile pot duce la îngrășare, cu riscurile diete în sarcina.

Așadar, în loc de carne grasă ori slănină, folosiți carne slabă, pește. De asemenea, încercați să nu puneți grăsimi în supe sau ciorbe și evitați prăjitul.

Dieta potrivita pentru fiecare luna de sarcina - Naste natural

Ca regulă generală: Cu cât mai puține grăsimi folosiți în alimente, cu atât e mai bine pentru sănătatea dvs și a copilului. Grupul 4. Lapte și produse lactate. Laptele, brânza, smântâna și iaurtul sânt surse diete în sarcina de proteine, vitamine și substanțe minerale, dar, în același timp, au un conținut ridicat de grăsimi animale. Laptele și produsele lactate pot fi de folos femeilor gravide cu condiția să fie consumate cu cumpătare.

  • Acum, ca sunt insarcinata, ar trebui sa mananc altfel?
  • Alimentaţia corectă în timpul sarcinii — IMSP SCM "Gheorghe Paladi"
  • Dieta pentru sarcina - Totul despre Mame
  • Cum mi-am mentinut echilibrul si silueta pe perioada celor 9 luni de sarcina | Laura Cosoi
  • Stadiul 5 — dieta dupa nastere Pentru a avea parte de o sarcina normala, fara a acumula un surplus ponderal deranjant, este indicat sa respecti cateva reguli alimentare in dieta pe care o adopti.
  • Alimentatia sanatoasa in sarcina: nutrientii esentiali | tacopaintball.ro
  • Ce mancam in timpul sarcinii: in ce consta dieta femeilor gravide

E bine să folosiți lapte degresat și smântâna cu un conținut scăzut de grăsime. Grupul 5. Grăsimi, uleiuri și zahăr.

Articole recomandate din categoria Alimentatia in sarcina

Încercați să reduceți grăsimile din mâncarea ce o folosiți. E preferabil să preparați mâncarea prin fierbere, pe grătar sau în cuptor, fără să adăugați grăsimi sau uleiuri.

Încercați să reduceți toate dulciurile — zahărul nu are nici o valoare nutritivă, îngrașă și provoacă apariția cariilor dentare. Așadar, cu cât consumați mai puține grăsimi și dulciuri, cu atât e mai bine pentru sănătatea dvs și a copilului. Regulile de bază pentru a avea o alimentație sănătoasă: Alimentați-vă corect.

diete în sarcina cea mai usoara dieta de tinut

Alegeți o dietă variată. Folosiți în rația zilnică alimente variate ce conțin substanțe nutritive și vitamine: brânză, lapte, iaurt conțin calciu, proteinelegume și fructe conțin vitamina C, fibre, acid foliccarne și pește conțin proteine, fierpâine, paste din făina de grâu integrală conțin proteine, fibre, acid folic.

diete în sarcina dieta de slabire cu seminte de in

Beți îndeajuns apă și sucuri. Consumul suficient de lichide în timpul sarcinii este esențial pentru funcționarea normală a rinichilor și cea mai rapida dieta constipației. Mâncați diete în sarcina alimente proaspăt gătite.

Instrumente de sănătate

Bucatele «stătute» ar putea conține bacterii care pot ajunge la copil amenințându-i viața. Evitați alimentele conservate. Alimentele conservate, de obicei, au adaos de zahăr și sare, iar o mare parte dintre ele conțin multă grăsime, conservanți, mirodenii și coloranți.

diete în sarcina scadere in greutate sanatoasa

Nu consumați alimente cu termenul de valabilitate depășit. Dacă reîncălziți mâncarea, țineți-o pe foc până dă în clocot. Păstrați carnea crudă diete în sarcina compartiment separat al frigiderului. Trebuie să acordați o atenție specială igienei în prepararea bucatelor, pentru a evita contaminarea cu bacterii și toxine.

  • Dieta din primul trimestru de sarcină -sarcină și nutriție.
  • Alimentatia pe durata sarcinii
  • Dieta unei gravide în funcție de trimestrul de sarcină
  • Dieta din primul trimestru de sarcină -sarcină și nutriție. Mănânci pentru doi în timpul sarcinii?
  • O femeie insarcinata trebuie sa faca efort fizic moderat zilnic, intre de minute pe saptamana, constand in mers pe jos, inot, gimnastica gravidei, pilates.

Se recomandă evitarea brânzeturilor moi din lapte nepasteurizat. Nu consumați carne sau ouă crude sau insuficient prelucrate termic.

diete în sarcina am slabit

Spălați foarte bine fructele, legumele și zarzavaturile — pentru a evita riscurile ce le prezintă legumele contaminate cu substanțe chimice sau pesticide. Evitați pe cât e posibil sarea în mâncare — astfel reduceți riscul de hipertensiune. Diete în sarcina de cafea și de alte băuturi ce conțin cofeina ceai, coca-colapoate să se răsfrângă negativ asupra evoluției sarcinii: poate provoca hipertensiune arterială, favoriza anemia și nașterea unui copil cu masă mică.

O alimentație corectă contribuie la sănătatea dvs și furnizează elementele nutritive necesare copilului, pentru o bună creștere și dezvoltare intrauterină. E rău dacă alimentația în timpul sarcinii a fost insuficientă, dar nu e deloc bine dacă a fost în surplus.

Nu încercați să slăbiți în timpul sarcinii. E normal dacă adaosul în greutate diete în sarcina tot parcursul sarcinii va fi kg și nu mai mult, restul kg-lor fac mai mult rău decât bine.

Medic Obstetrician-ginecolog.

Olvassa el is